Grudzień, 2015

• Temperatura -10.0°C

Latarkowa środa

Środa, 30 grudnia 2015 · dodano: 08.01.2016 | Komentarze 1

...................   dobrze, szybko, sprawnie. Jedna informacja i już byliśmy ugadani. Niska tempertura i duża wilgotność wygoniła nas do domów.

• Temperatura -8.0°C
  • Sprzęt GIANT ESCAPE R2

Duże rozczarowanie......

Środa, 30 grudnia 2015 · dodano: 08.01.2016 | Komentarze 2

...........  dziś kolejny odcinek szlaku Green Velo do osobistego odbioru, a także odkopanie mojego szlaku przy J. Goplanica.

I tak szlak GV na odzcinku Park Planty-Jagodnik ogólnie jest OK. Dwa miejsca niedokładnie oznaczone i można lekko się pogubić, ale jazda intuicyjna załatwia sprawę. W Bażantarni to już oczywiśćie autostrada rowerowa na szlaku niebieskim okólnym do skrętu w okolicach J. Goplanica. I tu zakończyłem inspekcję GV, dalszy odcinek już zbadaliśmy duuużo wcześniej i da się pojechać. Szlak GV zostawiam póki co na dłuższe dni i kolejny odcinek do odbioru to Korsze-Frombork. Dalej od Korsz na Mazurach do Trójstyku Granic mam zaliczone w 2015 przy okazji trzydniwego rajdu po Mazurach Garbatych z Stańczykami jako głównem celem.

Ale wracając do dnia dziesiejszego.

Przed Jagodnikem odbiłem nad Jezioro Goplanica i chciałem przeskoczyć do Ebowa swoją ulubioną dróżką po lesie zostawiając szlak czerwony. No to co zastałem po ok. 12 miesiącach niebytność w tych rejonach to ludzkie pojęcie przechodzi. Nie ma kawałka normalnej dróżki, czy ścieżki która by nie była znieszczona przez leśników. Szok, szok, szok. Próbowałem z różnych stron  lecz bezskutecznie. Zbulwersowany wróciłem do punktu wyjścia przy Goplanicy i ruszyłem do Ebowa od strony ul. Okrężnej i dalej na Drewnik w kierunku Modrzewiny. Później to już z góreczki do domu :-)

Inspekcyjnie po wałach......

Wtorek, 29 grudnia 2015 · dodano: 08.01.2016 | Komentarze 1

................... w południe wyskoczyłem inspekcyjnie po wałach Kanału Jagiellońskiego i Rzeki Elbląg aby zobaczyć co cofka z Zalewu Wiślanego wyprawia na terenach zalewowych. Dramatu nie było, choć kilka miejsc znalazło się pod wodą.

Także tego samego dnia dokonałem odbioru Szlaku Green Velo na odcinku START-Park Planty. Już nie chcę być upierdliwy bardziej niż jestem, ale kilka tabliczek można by było przestawić i czytelność szlaku zwiększy się do poziomu zadawalającego. No ale......

Huta i wigilijne giro z opłatkiem

Czwartek, 24 grudnia 2015 · dodano: 25.12.2015 | Komentarze 1

....... jak to w wigilię. To tu , to tam.... :-D

Świąteczna Latareczka

Środa, 23 grudnia 2015 · dodano: 25.12.2015 | Komentarze 1

......szybka i konkretna decyzja. 17.30 start na świąteczna latareczkę. Małe giro dookoła Elbląga jak to koledzy mówili dla uspokojenia sumienia, a później sympatyczne spotkanko u cioci na herbatce.

szybko, miło, sympatycznie. Czyli prawie jak zawsze :-P

Pn - Śr huta

Środa, 23 grudnia 2015 · dodano: 25.12.2015 | Komentarze 0

Choinki i iluminacje w 3-City

Niedziela, 20 grudnia 2015 · dodano: 25.12.2015 | Komentarze 2

Elbląsko - Tczewska ekipa w 3-City
Elbląsko - Tczewska ekipa w 3-City © arturbike

PARĘ FOTEK

.......... kolejna edycja wyjazdu rowerowego w przedświątecznym czasie, czyli "Choinki i iluminacje 3-City"
Na starcie dzisiejszej wycieczki stanęło 9 rowerzystów. Pogoda wspaniała, 9'C i lekko upierdliwy wiaterek. Lekko spóźnieni ruszamy na szlak w kierunku Tczewa, gdzie jesteśmy umówieni z tamtejszymi rowerzystami. W Nowy Stawie u "Jędrusia" robimy pauzę na kawę i ciacho. Wiaterek który przeszkadza w jeździe również nas wyhamowuje i mamy poślizg o kolejne pół godziny. Przy kawie i ciachu rodzi się pomysł aby w Lisewie zapakować się do PKP PR i przeskoczyć przez Wisłę. To daje nam możliwość przybycia do Tczewa o czasie, który sobie założyłem. Po słodkiej konsumpcji siadamy  na swoje rowerki i ruszamy dalej. W Lisewie wbiegamy na peron aby wskoczyć do pociągu i ...... zabrakło 10 sekund. Ja machałem motorniczemu aby się zatrzymał, a on mi pomachał i odjechał. Sam nie wiem, chyba mnie pozdrawiał ciołek normalnie :-(.
Ale z dwojga złego dobrze wyszło, bo na szlaku w Starej Wiśle na spotkanie wyjechał nam Beduks. Nawet nie chcę myśleć co by było gdybyś się załapali na banę w Lisewie :-).
Po spotkaniu z naszym przyjacielem żwawo ruszyliśmy w kierunku Tczewa, a w Knybawie na DK 22 zmieniliśmy kierunek jazdy i już było super. Jechaliśmy z wiatrem. Za mostem na Wiśle wbijamy się na Spacerową i dalej na Bulwar Nadwiślański, gdzie prawdopodobnie jeszcze ktoś może być z Tczewa.
W umówionym miejscu przy restauracji "Przystań" czekają na nas dwie dziewczyny. Kasia i Ola. Chwila przerwy i ruszamy dalej. I tak w jedenastoosobowym składzie spokojnie z wiaterkiem kulamy się do 3-City. Na Głównym Mieście w Gdańsku zjadamy małe co nieco i zaczynamy zabawę z choinkami i iluminacjami trójmiasta. Fotka tu , fotka tam i tak DDR'ką przy zatoce dobijamy do Sopotu. Robimy sobie dłuższą pauzę i również tu zakończyliśmy nasz rajd rowerowy. Zgodnie ustalamy iż wracamy do domku przy pomocy PKP.
Drobne zakupy na drogę i już jedziemy w ciepłym wagoniku w szampańskich humorach.
W Tczewie pożegnaliśmy naszych przyjaciół, a sami przepakowaliśmy się do właściwego wagoniku i po 40 min. jesteśmy już w Ebowie.
Super wyjazd, idealne towarzystwo. Takich wycieczek życzę sobie i moim współtowarzyszom na przyszłość.
Dzięki wielkie wszystkim za wspólny rajdzik do i po 3-City.

Huta Cz -Pt

Piątek, 18 grudnia 2015 · dodano: 22.12.2015 | Komentarze 0

Huta Pn-Śr

Środa, 16 grudnia 2015 · dodano: 22.12.2015 | Komentarze 0

Deszcz, deszcz, deszcz.... :-(

"Grudniowe Pączki"_ ugień i kiełba....:-)

Niedziela, 13 grudnia 2015 · dodano: 22.12.2015 | Komentarze 5

PARĘ FOTEK

....... kolejna, już dziesiąta edycja imprezy rowerowej Mareckiego zebrała na starcie 12 rowerzystów.

Pogoda fatalna, deszcz, a wyjazd ustawiony bez względu na pogodę. I tak ruszyliśmy całkiem przyzwoitym tempem w kierunku Nowego Stawu.

Z Tczewa na naszą imprezę na kołach dobili Beduks i Jarhaw, a autem z Krzysiem, Kasia i Ola.

Przy okazji grudniowych pączków sprawiliśmy małą niespodziankę Bogdanowi, który to 24 h później będzie obchodził swoje "18" urodzin. Był tort, był sekt, był prezent :-D

Po słodkiej konsupcji i lekkim podsuszeniu  ruszyliśmy w dalszą drogę. Kolejnym punktem programu dzisiejszego dnia jest ognisko przy zaprzyjaźnionej wacie myśliwskiej, zwaną "strzelnicą" w Wężowcu. Trochę czasu zajęło aby wzniecić jakiś ogień, ale udało się. Na ognisku wylądowały kiełbaski i lekko podniosła się temperatura w bezpośrednim otoczeniu. Na nasze ognisko dojechała również ekipa samochodowa z Tczewa :-).

Posileni, ogrzani, żegnamy naszych gości i rozjeżdżamy się do swoich domków.