Rajd do Fromborka z Kaśką

Frombork, Kopernik
Frombork, Kopernik © arturbike

PARĘ FOTEK

......... zaproszony do wspólnego wyjazdu, spakowałem swój tobołek i ruszyłem na szlak.

Umówiłem sie z Kaśką, że wyjadę jej na przeciw i do Ebowa wjedziemy z innej strony, bo na jednym z mostów przed wjazdem do miasta trwa remont, a most jest nieczynny.

Do połączenia sił doszło we wsi Rakowo i od tego momentu już poruszamy się na rowerkach wspólnie. Po wjeździe do miasta zajeżdżamy na małą kawę, przy której omawiamy naszą trasę dzisiejszego rajdu. Wybieramy szlak którym  koleżanka po mojej okolicy się jeszcze nie poruszała. Parę minut po dziesiątej ruszamy w drogę kierując się na Głogowe Wzgórze i dalej 504 do Fromborka. Po drodze dwie małe pauzy na uzupełnienie płynów i dalej w drogę. Po południu jesteśmy już na miejscu. Robimy mały objazd po miasteczku zaczynając od portu, a kończąc na Wzgórzu Katedralnym. Parę fotek, trochę historii i zjeżdżamy do jednego z fromborskich lokali na ciepłą konsumpcję bo parę kilometrów drogi powrotnej jest do przejechania.

Lokal, fajne miejsce, cieplutko, żarcie ujdzie, ale muzyczka absolutnie moje klimaty :-).

Posileni i ogrzani, bo pogoda taka sobie za oknem spowodowała lekkie wychłodzenie, ruszamy dalej na szlak. Tym razem zero asfaltu w planach przez kilkadziesiąt kilometrów. Do Ebowa pojechaliśmy terenem, którym nie udało mi się przejechać razem z Damianem i Wojtkiem wraz kilkoma bikerami Elbląga. Dróżka fajna, leśne dróżki, szutrowe nawierzchnie, troszeczkę piachu,  ale spokojnie można przejechać. Na jednym z rozjazdów podejmujemy decyzję aby lekko odbić z planowanej drogi. Robi się późno, a mamy parę kaemów jeszcze do przejechania. I tak lądujemy w Rychnowych i dalej kierunek Dąbrowa w której dałem się namówić na przejazd przez Bażantarnię. Po wjeździe na skraj lasu postawiłem Kaśkę przed wyborem dróżki którą chce zjechać do Elbląga. Wybierając jedną z trzech dróg wybrała środkową na której przecinają się trzy szlaki i tak zjechaliśmy na Mostek Elewów i dalej szlakiem czerwonym przejechaliśmy kawałek Bażantarni tak przy okazji. Zajeżdżamy jeszcze pod Górę Chrobrego na krótką pauzę. Tu również sprawdzam godzinę odjazdu pociągu. Kaśka ma już ponad 160 km w nogach i dojazd do domu, do Tczewa nie wchodzi w rachubę. Przed odjazdem wpadamy jeszcze na gorącą czekoladę na starówkę i później na dworzec.

Po mimo dość trudnych warunków, kilku fajnych przewyższeń i drogi w terenie uważam, że nasza koleżanka Kaśka to mocny tczewski rowerzysta gotowy do grubszych akcji.