"20" Rajd do Markowa z Pati + przyjaciele

Sobota, 3 maja 2014 · dodano: 04.05.2014 | Komentarze 3

FOTKI Z WYJAZDU

........   niedzielne przedpołudnie, mkniemy z Pati na miejsce zbiórki do wspólnego wyjazdu rowerowego z Państwem Gajewscy :-).

Marta i Sebastian vel. ZALDO już czekają na nas.

Po przywitaniu obieramy kierunek jazdy i w drogę. Celem naszego rajdu jest wieś Markowy i eksploracja terenów leśnych w poszukiwaniu kamiennego kręgu. Jadąc w kierunku Markowy, zajeżdżamy to tu, to tam. Odwiedzamy ruiny pałacu w Słobitach, które już są nie dostępne do bliskiego ich oglądania. Teren został oznaczony jako prywatny i ogrodzony siatką. Mam nadzieję, że za jakiś nieodległy czas będziemy mogli oglądać zupełnie inne obrazki w tym miejscu.

Jadąc dalej wyznaczonym szlakiem zajeżdżamy do hodowli bizonów, a jadąc dalej odwiedzamy zabytkowy młyn w Klekotach gdzie obecnie znajduje się hotel.

Po lekkiej i przyjemnej jeździe docieramy do naszej wsi. Tu  również umówiłem się z kolegą który ma służyć nam jako lokalny przewodnik po wertepach. Krótka wymiana informacji przez telefon gdzie i kiedy,  a po chwili spotykamy się na rogatkach i ruszamy polem poszukując dobrego wejścia do lasu. Buszując po chaszczach w poszukiwaniu miejsca dla którego tu przyjechaliśmy, spotykamy ekipę sześciu bikerów z Pasłęka, którzy to mają dokładnie taki sam plan. Pasłęcka ekipa zaczęła eksplorację od wschodniej strony, a my od zachodniej. Po kilku próbach przedarcia się przez krzaki, nowe nasadzenia i już metrowe choineczki, podejmuję decyzję o zakończeniu poszukiwań naszego miejsca od strony pól. Jest już dość późno i czas szykować się w drogę powrotną. Wiem, że jest dróżka od strony stawów hodowlanych, ale tą dróżkę przebyło wiele osób.

Kolega, który pomagał nam w eksploracji, zobowiązał się do odszukania tajemniczego przejścia. Myślę, że już niedługo będziemy mogli wrócić w to miejsce i dokończyć nasz rajd na kamienny krąg.

Lekko zawstydzony nasz przewodnik po chaszczach :-)
Lekko zawstydzony nasz przewodnik po chaszczach :-) © arturbike

Przedzierający się Seba przez piękne choineczki
Przedzierający się Seba przez piękne choineczki © arturbike

Marta wyłaniająca się z choineczek :-)
Marta wyłaniająca się z choineczek :-) © arturbike

No i ja, kierownik zamieszania :-P
No i ja, kierownik zamieszania :-P © arturbike

Żegnamy mojego kolegę i ruszamy w drogę powrotną do Elbląga.

Nasza dróżka to szlaki Gminy Godkowo. I tak na przemian raz niebieskim to żółtym. Największą ilość kilometrów zrobiliśmy szlakiem czarnym, który to przejechaliśmy w całość. Od kropki do kropki :-).

Mapa szlaków rowerowych Gminy Godkowo
Mapa szlaków rowerowych Gminy Godkowo © arturbike

Początek szlaku czarnego, naszego głównego szlaku
Początek szlaku czarnego, naszego głównego szlaku © arturbike

Podążając szlakiem w kierunku domu, spotykamy Znakarzy Szlaków z LGD. Chwila pogawędki, wspomnienia ze stycznia 2013 kiedy to tą dróżkę przemierzaliśmy z mapą przed nosem. Dziś jest zupełnie inaczej. Dzięki znakarzom szlaków można spokojnie i bezpiecznie poruszać się terenach leśnych Gminy Godkowo, a dziś wygląda to tak.......

Kolejna mapa zlaków rowerowych
Kolejna mapa zlaków rowerowych © arturbike

Znaki szlaków ustawione przy leśnych dróżkach
Znaki szlaków ustawione przy leśnych dróżkach © arturbike

Po wyjeździe ze szlaków leśnych w Kwitajnach zamykamy szlak czarny i wbijając się w szlak żółty kierujemy się w stronę Pasłęka, gdzie w pizzerni robimy mały postój i popasik.

Powrót do Ebowa o zachodzie słońca i już na latareczkach.

Dzięki wszystkim uczestnikom rajdu za wspólnie spędzony czas.

Do zobaczenia na szlaku.

:-)

(y)

Zachodzące słońce nad Elblągiem .... :-)