Leśne Oko

Poniedziałek, 28 października 2013 · dodano: 28.10.2013 | Komentarze 3

Dziś przed praca postanowiłem pojechać do Bażantarni.

TRASA

Zacząłem od szlaku żółtego, ale szybko zmieniłem plan. Podłoże i moje oponki to jednak nie jest dobry duet, szczególnie po opadach deszczu.
I tak ruszyłem aby odwiedzić Leśne Oko, bo dawno w tym miejscu już nie byłem.

Początek i/lub koniec żółtego szlaku w Bażantarni © arturbike

Lekko odbijając w lewo przy drzewie z pamiątka dla JP II ruszyłem zdobywać szlak terenowy ku obranemu celowi,
Drzewo z piamiątką dla JP II, Bażantarnia szlak żółty © arturbike

Bardzo szybko okazało się, że nie ma mostków przez Kumielę, więc ruszyłem szukać łagodnego zjazdu i płytkiej wody aby się przeprawić przez rzeczkę.
Znalazłem fajne, łagodne miejscu dla mojej przeprawy, a w oddali między drzewami widać już zabudowania starego młyna. Gdy dotarłem do miejsca, gdzie sięgam pamięcią, że można było dotrzeć bez problemu do kompleksu od strony lasu, okazało się, że teren jest ogrodzony i widnieje informacja o jego prywatności.
Mój Giant zakopany w liściach i błocie © arturbike

No cóż, musiałem wydostać się z lasu wskoczyć pędzikiem na DK 504 i ponownie odbić w las w okolicy ogrodów działkowych. Po przejechaniu kilkuset metrów dotarłem do starego kompleksu wodnego,czyli młyna i kuźni wodnej zwanego Leśne Oko
Zabytkowy młyn wodny, szkoda, że niszczeje © arturbike
Elementy mechanizmu śluzy wodnej przy młynie i kuźni © arturbike
Wszystko było produkowane na miejscu, czyli w Elblągu © arturbike
Nieczynna sluza wodna na Kumieli przy młynie © arturbike
Zabytkowa sluza wodna i nowy stopień wodny przy młynie © arturbike

W drodze powrotnej zaliczam jeszcze trochę Bielan z ich pięknie odnowionym zespołem pałacowo-parkowym

Zespół pałocowo-parkowy, Dwór Bieland, Bielany © arturbike
Dwór Bieland, zespół pałacowo-parkowy, Bielany © arturbike

Kolejny cel to dawna olejarnia i jej śluza, może jutro ? jak pogoda pozwoli :-)
A teraz czas na hutę :-)