• Sprzęt GIANT ESCAPE R2

Do Gdańska po ZADLO

Wtorek, 18 czerwca 2013 · dodano: 18.06.2013 | Komentarze 6

4'am z wozu, a nawet trochę wcześniej. Jajeczniczka optymalana na śniadanko + kawka, pakuję torebeczkę i ruszam na szlak. Dróżka wstępnie opracowana więc nic nie może sie przytrafić. I tak sobie jadę i focę po drodze.

Kępki, most na dawnej przeprawie promowej © arturbike

Pogoda sprzyja do jazdy, czasami jakiś leciutki opad nic nieznaczący i strzelam aby o 7' am być w Stegnie, bo wyjechałem na wariackich papierach bez prowiantu, a o 7' otwierają Biedronki. No i jestem punktualnie, a tu Biedronka w remoncie !!!! do 20.06. Zabrakło dwa dni. No cóż, zostało mi jakieś 10 km do Mikoszewo, aby wjechać na prom przez przekop Wisły i dalej na szlak do Gdańska. Dojeżdżam idealnie o pełnej godzinie aby zapakować sie na prom, a tu zastałem taką to sytuację..
Mikoszewo, przeprawa promowa na Wyspę Sobieszewską_nie czynna :-( © arturbike

Oczywiście nie myślę, że to pech, no bo jak, przecie wody trochę przybrało i jedź sobie dookoła człowieku :-). Lekuchno posilony, bo kupiłem małe co nieco po drodze, ruszyłem w kierunku mostu nad Wisłą w Kiezmarku. Dojrzałem niebieski szlak i nim sie udałem
Szlak niebieski przy przekopie Wisły © arturbike

I tak jadąc wałem wzdłuż Wisły dojeżdżam do wsi Drewnica gdzie focę drewnianą zabudowę z wiatrakiem koźlakiem w roli głównej
Wiatrak KOŹLAK, kiedyś służył do pompowania wody z ... do © arturbike

Dalej udaję sie na most nad Wisłą, gdzie po drodze zajeżdżam na Gdańską Głowę
Śluza Gdańska Głowa_początek rzeki Szkarpawa- od Wisły © arturbike

i od razu odpadam do wsi Błotnik i dalej na śluzę Przegalinę
Czynna śluza południowa Przegalina © arturbike

Przy śluzie dwie drogi do wyboru. jedna krótsza z gorszą nawierzchnią, druga lepsza nawierzchnia, ale dłuższa. Ja oczywiście wybieram tą lepsza i tak docieram do przeprawy promowej w Świbnie i tu też....
Przeprawa promowa z Wyspy Sobieszewskiej w kierunki Mikoszewa © arturbike

Cisnę dalej dróżko którą to znam doskonale, chociażby z zeszłorocznego wyjazdu do Helu i tu już nic nie może sie przydarzyć. Dojeżdżam do mostu w Sobieszewie na Martwej Wiśle i co ... ? ano własnie kolejna przeszkoda. Most jest w remoncie i kursuje prom. Kolejka taka, że hej!, ale zauważam ludzi którzy walą na most po mimo zakazu i opuszczonego szlabanu
Remontowany most na Martwej Wiśle w Sobieszewie © arturbike

No to ja też nie czekam aż prom dopłynie, rozpakuje się i ponownie zapakuje. Cisnę po remontowanym moście, balansując po między pieszymi i robotnikami. Poszło jakoś :-) teraz walę na Gdańsk, bo jestem umówiony z Sebą.
Jesteśmy umówieni na starówce i tak sie spotykamy. Pod Neptunem jakaś laska strzela nam focie, no ale blondynka była i to własnie widać :-P
Gdańsk, Stare miasto, Neptun © arturbike

A teraz ja robię za blondyna :-)
Gdańska Starówka_ Seba u wrót bramy © arturbike

też coś nie poszło :-P.
Jeszcze parę fotek nad Motławą, super jachty i motorówieńki i spadamy dalej. W Przejazdowie uzupełniamy płyny
Uzupełnienie płynów do bukłaczka i dalej na szlak ;-) © arturbike

W N.D. zajeżdżamy do MC D......, tu mała pauza i duży "szejk" truskawkowy.
Dalej to już bez problemów, oprócz uporczywego i upierdliwego wiatru, wpadamy do Ebowa, odwożę ZADLO do roboty, szybkie życzenia dla Marka Chmielewskiego co latka kończy dziś, małe sie ma z Martą Gajewską i spadam do domu.
Ot i tak minął mój dzień :-). Super wyjazd i super powrót w doborowym i bardzo silnym towarzystwie :-), Seba dzięki bardzo za kawałek wspólnej wyprawy.