Koronowo_zabytkowy most wąskotorówki

Piątek, 1 maja 2015 · dodano: 20.05.2015 | Komentarze 1

Zabytkowy most w Koronowie i ekipa
Zabytkowy most w Koronowie i ekipa © arturbike

FOTKI Z WYJAZDU

.......... przeglądając różne ciekawy strony o Kujawach trafiłem na artykuł opisujący dużą inwestycję związaną z rowerami. W miejscowości Koronowo na trasie starego szlaku kolei wąskotorowej jest most nad rzeką Brdą, który znajduje się w opłakanym stanie i grozi zawaleniem. Most jest zabytkowy, więc trzeba trochę grosza na jego ewentualny remont. Do tematu tego mostu wróciłem przez przypadek, kiedy to buszując w necie po okolicach Torunia i Bydgoszczy ponownie trafiłem na artykuł związany z tym mostem. Po przeczytaniu wszystkich informacji związanych z tym obiektem, dowiedziałem się, że z Bydgoszczy do Koronowa powstała DDR'ka i przebiega przez zabytkowy most w Koronowie. Trasa około 21 km.

I tu już zapaliła mi się lampka organizatora.

Przeglądając kalendarz, planuję sobie rok 2015 i most w Koronowie wpisuje się w weekend majowy.

Wcześniej rozesłane wici to tu, to tam dały odzew, że będzie kilka osób na tej wycieczce.

Nastał dzień 1 maja i na start w Elblągu do  wycieczki stanęło nas czworo rowerzystów, Ja, Ksenia, Robert i Damian.  W Tczewie dobiła jeszcze dwójka, Kasia z Leszkiem i tak w sześcioosobowym składzie przy pomocy PKP IC ruszyliśmy do Bydgoszcz. Dzień przywitał nas piękną słoneczną pogodą, co rokowało na udany wyjazd.

Ok. 07:30 lądujemy w Bydgoszczy i ruszamy na szlak DDR'ką w kierunku zabytkowego mostu. Po drodze zajeżdżamy do Wiejskiej Chaty, to lokal przy drodze. Szybki ciepły posiłek, kawa, herbata i ruszamy dalej. Jadąc doświadczamy pogorszenia pogody. Praktycznie można powiedzieć, że od tej chwili deszcz i grad towarzyszy nam cały czas. Po niespełna dwugodzinnej jeździe, z za zakrętu wyłania się nasz duży cel wycieczki. Jest most, piękny, wyremontowany i poprowadzona na nim DDR'ka. Prima !

Robimy małą pauzę, fotki foteczki, różne różniste.

Korzystając z okazji, że mamy przerwę przeglądam mój plan działania. Z Koronowa do Świecia wyrysowałem sobie dróżkę która to nas ma wyprowadzić w okolice Świecia nad Wisłę drogą  terenową. Padając deszcz na przemian z gradem nie pozwala na eksplorację tej dróżki. Wybieramy asfalt i tak dojeżdżam nad Wisłę w okolicach Świecia / Chełmna. Po drodze parę razy chowamy się przed deszczem w lokalnych knajpkach.

Po dojeździe nad Wisłę dalej kontynuujemy nasza wycieczkę "Wiślaną Trasą Rowerową" i " Szlakiem Powiśla" w kierunku Grudziądza. Łapiemy dobre tempo i o około 17' jesteśmy na sterówce. Jesteśmy dość mocno spóźnieni, a deszczowa pogoda nie odpuszcza. Podczas konsumpcji kolejnego ciepłego  posiłku podejmujemy decyzję, że z Grudziądza do Malborka skorzystamy  z pomocy PR ARIVA.

I to był bardzo dobry pomysł. Bo to co się działo za oknem kolejki to ludzkie pojęcie przechodzi.

W Malborku pożegnaliśmy Kasię i Leszka którzy ruszyli do Tczewa, a my udaliśmy się do Elbląga.

Co prawda duży cel został osiągnięty, ale jednak pozostał niesmak nie zrealizowanej wycieczki.

Temat został przeniesiony do pełnej realizacji w późniejszym terminie.